Thursday, July 19, 2012

Nota Kawin 59 : Darah manis

Salam,

Mengikut ticker kat atas, pada saat ini hanya tinggal kira-kira 1 bulan 6 hari je lagi sebelum sati nak naik pangkat jadi isteri. harini jugak lah pengakhir visit ke nilai 3. alhamdulillah, semua door gift sudah ade. tinggal nak rebus telur n masukkan dalam bekas aje. mana2 door gift yang defect dah tukar tadi jugak. so kira settle lah.

alang-alang sampai nilai, mak & makteh berhajat nak beli carpet. ala.. yang murah murah je. sebab nak pakai kadang2. kalau beli yang mahal dan berat, susah pulak nak simpan. nak jadikan cerita, masa makteh yang super terrer tawar menawar ni pilih carpet sambil minta kurang, si pakistan sorang ni duk tengok sati sambil senyum n sengih2 ala-ala tersipu2 gitu. erghhh... ade ape kat muka aku ni yg ko tengok2 sengih. tengok2 lagi sengih lagi. 

masa nak bayar tu (lepas bertekak minta kurang) pakcik pakistan yang paling tua tu tanya kat makteh 

PPakistan : Kakak, saya tanya jangan marah la kakak.
Makteh : Nak tanya apa?
PPakistan : Ini adik ke anak? (refer kat sati)
Makteh : Anak saya lah. kenapa?
PPakistan : Ini anak saya (tunjuk ank dia si cashier yang duk senyum2 sengih2  kat sati). anak kakak sudah kawin ke?
Makteh : Sudah... mau kawin raya ni
PPakistan : Mahu kawin raya nanti? Ya ka ni kakak..... (eh ko tak percaya pulak)
Makteh : Ya lah. Sudah mau kawin !

Sati *tunjuk cincin di jari*
PPakistan *angkat kening terkejut*
Anak PPakistan *pandang ayah dia pastu buat muka melepas*

hahaha...tak berminat la. buah hati saya jauh lagi best dari awak walaupun awak agak kacak, buah hati saya lagi kacak. btw, pakcik pakistan tu siap tanya umur sati. bila sati  kata 25, dia terkejut.

PPakistan : Anak saya.. 20 years old.

haaa..yo lah. ^_^


semalam kena ngorat kat office consultant. harini kat kedai carpet. memang darah tengah manis la agaknya ni. hahaha. geli pulak hati. tak pernah ade orang ngorat sati. even encik buah hati pun xngorat sati. 

No comments:

Post a Comment